گوگل با پروژه مشترکی که با یاهو و مایکروسافت شروع کرده حرکت به سمت جستجوی معنا گرا را ادامه داد
(اینجا را بخوانید:
پاسخ عملگرای گوگل به رویای وب معنایی)
یعنی راه اندازی شماتیک یا طرحواره صفحات وب در http://schema.org
و در ادامه این مسیر از طراحان و وب مسترها هم کمک خواسته است تا زودتر به نتیجه برسد
و جالبه که از قسمت کوچیک کار یعنی اسناپست ها (توضیحاتی که مرتبط با کلمات مورد جستجو انتخاب شده از هر سایت در زیر هر نتیجه جستجو می آورد)
و گفته به سمتی حرکت خواهد کرد که از نوع جستجو بتواند نیاز جستجو کننده را شناخته و نتایج مرتبط را در اختیارش بگذارد
خلاصه کلام اینکه گوگل با تحقق جستجوی معنایی می تواند بفهمد که شما از جستجو در لیست قیمت یک رستوران درپی چه نوع غذا با چه متوسط قیمتی هستید
این تفکر گوگل را می توان از اینجا فهمید:
http://support.google.com/webmasters/bin/topic.py?topic=1088472">About rich snippets
If Google understands the content on your pages, we can create rich snippets—detailed information intended to help users with specific queries. For example, the snippet for a restaurant might show the average review and price range; the snippet for a recipe page might show the total preparation time, a photo, and the recipe’s review rating; and the snippet for a music album could list songs along with a link to play each song. These rich snippets help users recognize when your site is relevant to their search, and may result in more clicks to your pages.
توضیحات بیشتر را در اینجا بخوانید:ادامه روند حرکت معنا گرای گوگل